تعمیر برد پکیج | وظایف برد، روش‌های عیب‌یابی و راهکارهای تعمیراتی آن

  1. خانه
  2. مقاله ها
  3. سایر مقاله ها
  4. تعمیر برد پکیج | وظایف برد، روش‌های عیب‌یابی و راهکارهای تعمیراتی آن

برخورداری دوباره از آب گرم در منزل با تعمیر برد پکیج

پکیج همان دستگاهی است که هم کار آبگرمکن را در خانه انجام می‌دهد و هم آب گرم لازم برای شوفاژ یا سیستم‌های حرارت از کف را تامین می‌کند. از این دستگاه حتی برای سیستم‌های رادیاتور قرنیزی و فن کوئل‌ها نیز استفاده می‌شود. مرکز فرمان در دستگاه پکیج، برد آن است که هر از گاهی ممکن است به دلایل مختلف مانند نوسان برق دچار مشکل شود. در این مطلب با برد پکیج، دلایل خرابی آن و نیز راهکارهای عیب‌یابی پکیج و تعمیر برد پکیج آشنا می‌شویم.

تعمیر پکیج

برد پکیج چیست؟

برد پکیج همانند مغز این دستگاه است که دستورات دریافت شده را پردازش یا به‌عبارتی توزیع می‌کند. یعنی فرمان‌ها به این بخش وارد می‌شوند و این فرمان‌ها متناسب با برنامه‌ریزی‌های دستگاه در غالب فرمان‌های ثانویه به بخش‌های دیگر دستگاه ارسال می‌شوند. با همین تعریف می‌توانیم دریابیم که وقتی یکی از بخش‌های دستگاه کار نمی‌کند یا فرمانی اجرا نمی‌شود و یا نتیجه فرمان‌ها چیز دیگری است، این امکان وجود دارد که برد پکیج دچار مشکل شده باشد.

برد پکیج قطعه‌ای بسیار پیجیده است و برخی از قطعات آن عبارتند از:

  • آی سی برد: آی سی در برد پیکج می‌تواند ولتاژ را در حد ثابتی نگه دارد. بنابراین این قطعه نیز مانند محافظ اصلی برق به کنترل آثار نوسان برق کمک می‌کند. همچنین در صورت عدم استفاده از محافظ، این قطعه در معرض امکان سوختن قرار دارد
  • فیوز برد پکیج: فیوزها در زمان ایجاد یک اتصال کوتاه در سیستم، می‌توانند جریان برق را قطع کنند. تعمیر فیوز امکان‌پذیر نیست و فقط باید عوض شود
  • رله برد پکیج: رله می‌تواند در مواقع مورد نیاز اتصال را در مدار برقی برد ایجاد کند
  • ترانس برد: یکی دیگر از قطعات مهم در برد پکیج، ترانس است. این قطعه می‌تواند برق شهری با ولتاژ 220 ولت را به ولتاژ قابل تحمل و مورد نیاز در برد معادل 9 تا 18 ولت تبدیل کند
  • صفحه نمایشگر برد: بردها علاوه‌بر این قطعات به یک صفحه نمایشگر متصل هستند که می‌توان تنظمیات مورد نظر و یا هشدارهای لازم را به شما نمایش دهد

دلایل بروز خرابی در برد پکیج

آشنایی با دلایل بروز خرابی در برد پکیج، به ما کمک می‌کند تا راهکارهایی را برای پیش‌گیری از این موارد در نظر بگیریم. یکی از مهم‌ترین این موارد بروز نوسان برق است. به‌همین دلیل است که همواره پیشنهاد شده است برای پکیج حتما از محافظ مخصوص پکیج استفاده کنید.

برخی از دلایل دیگر خرابی برد پکیج عبارتند از:

  • فرسودگی قطعات برد: آیا می‌دانستید عمر مفید خازن برد پکیج 1000 ساعت (در حال کار) است؟ قطعا برخی از قطعات برد نیز بعد از مدتی ممکن است دچار فرسودگی شوند. در این موارد گاهی امکان تعمیر برد وجود دارد
  • گرد و خاک یا تماس قطعات با آب و رطوبت: گرد و خاک زیاد می‌تواند باعث افزایش حرارت قطعات برد شود و تماس با آب نیز می‌تواند باعث سوختن برخی از قطعات شود

تعمیرات برد پکیج

از کجا بدانیم برد پکیج نیاز به تعمیر دارد؟

پیش از تعمیر برد پکیج باید ابتدا مطمئن شویم که برد خراب است. بدون شک اطمینان از این موضوع نیاز به باز کردن و بررسی دقیق برد با دستگاه‌های خاص دارد و این کاری است که فقط باید توسط تعمیرکاران باتجربه انجام شود. با این حال برخی نشانه‌ها نیز وجود دارند که اکان نیاز به تعمیر برد پکیج را به ما هشدار می‌دهند. در ادامه با این نشانه‌ها آشنا می‌شویم.

کار نکردن پمپ پکیج

وقتی صدای پمپ پکیج به گوش نمی‌رسد یعنی این یا این پمپ به‌دلیل خرابی یا فرسودگی قطعات از کار افتاده است و یا این که فرمان شروع به کار پمپ از سوی برد به این بخش از دستگاه ارسال نمی‌شود. بنابراین کار نکردن پمپ پکیج می‌تواند یکی از نشانه‌های احتمالی خرابی برد باشد.

گرم نشدن آب؛ از نشانه‌های نیاز به تعمیر برد پکیج

گاهی متوجه می‌شویم که آب گرم وارد سیستم گرمایشی یا لوله‌کشی آب بهداشتی واحد نمی‌شود. این مشکل دلایل احتمالی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به: عدم تنظمیات صحیح درجه حرارت آب، لوله‌کشی غیر استاندارد یا خرابی پمپ اشاره کرد. با این حال همین مشکل ممکن است به‌دلیل خرابی برد پکیج نیز باشد.

 ریست شدن ناگهانی پکیج

در برخی موارد و در زمان دریافت فرمان‌های برنامه دستگاه، شعله پکیج روشن می‌شود اما ناگهان خاموش شده و دستگاه ریست می‌شود. این مشکل یکی از نشانه‌های احتمالی خرابی برد است و در صورت بروز آن می‌دانیم که برد نیاز به تعمیر دارد.

روشن نشدن پکیج

گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که با وجود تنظیم حرارت دلخواه برای پکیج، دستگاه اصلا روشن نمی‌شود و سیستم جرقه‌زنی نیز کار نمی‌کند. در چنین مواقعی ابتدا باید گاز ورودی به دستگاه را بررسی کنید و در صورتی که مشکل دیگری وجود نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که برد پکیج خراب شده باشد.

نشانه‌های دیگر نیاز به تعمیر برد پکیج

به‌طور کلی در هر شرایطی که بین برنامه تنظیم شده برای پکیج و خروجی دریافت شده هماهنگی وجود نداشته باشد، احتمال بروز خرابی در برد پیکج وجود دارد. از دیگر نشانه‌های بروز خرابی در برد این دستگاه می‌توان به این موارد اشاره کرد: گرم نشدن رادیاتورها بنابر حرارت دلخواه، وقتی چراغ قرمز ثابت دستگاه روشن باشد اما پکیج خاموش شود و موارد دیگر.

عیب یابی برد پکیج

تعمیر برد پکیج با بهره‌گیری از خدمات تعمیر تخصصی

برد پکیج قطعه‌ای پیچیده و دارای قطعاتی الکترونیکی فراوان مانند خازن‌ها و مقاومت‌ها است. تعمیر چنین قطعه‌ای به‌هیچ‌وجه کار افراد عادی نیست و حتما به کمک تعمیرکاران ماهر نیاز دارد. در صورت بروز علائمی مانند گرم نشدن آب دستگاه، ریست شدن مداوم پکیج و عدم همخوانی حرارت آب با برنامه تنظیم شده می‌توانید با تعمیرکاران ماهر شرکت دماسایت تماس برقرار کنید. تعمیرکاران مجموعه ما در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر حاضر می‌شوند و خدمات تعمیراتی و در صورت نیاز، تعویض برد پکیج را برای شما انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست