داکت اسپلیت‌ها؛ گزینه‌ای جدید برای سرمایش و گرمایش

امروزه افراد برای رفاه حال خود و به وجود آوردن محیطی مطبوع در محل کار یا خانه، به انواع وسایل سرمایشی و گرمایشی روی آورده‌اند. داکت اسپیلت‌ها نیز یکی از این وسایل هستند، این نوع از اسپیلت‌ها که هم برای سرمایش و هم گرمایش محیط استفاده می‌شوند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با این حال همچون هر وسیله دیگری، ممکن است داکت اسپیلت‌ها نیز نیاز به تعمیر پیدا کنند. در این مطلب اطلاعات بیشتری درباره تعمیر ترموستات داکت اسپیلت در اختیار شما گذاشته و همچنین یک مرکز معتبر در این زمینه معرفی می‌کنیم.

داکت اسپیلت چیست و چه تفاوتی با اسپیلت معمولی دارد؟

داکت اسپیلت‌ها گروهی از وسایل سرمایشی و گرمایشی هستند که در سال‌های اخیر استفاده از آن‌ها افزایش یافته است. تفاوت این نوع از اسپیلت‌ها با اسپیلت‌های معمولی، این است که یونیت داخلی آن‌ها، هوا را نه فقط در یک بخش ساختمان، بلکه به بخش‌های مختلف آن هدایت می‌کند. بخش خارجی آن نیز نسبت به اسپیلت‌های معمولی بزرگتر است.

داکت اسپیلت نیز همچون اسپیلت معمولی، نیاز به سرویس‌کاری منظم دارد. اگر داکت اسپیلت‌ها به طور منظم سرویس شوند، دیگر نیاز به تعمیرات برای آن‌ها کمتر پیش می‌آید. حال با این مقدمه به سراغ تعمیر ترموستات داکت اسپیلت می‌رویم.

چرا تعمیر ترموستات داکت اسپیلت ضرورت دارد؟

همچون بسیاری دیگر از وسایل سرمایشی و گرمایشی، از ترموستات در داکت اسپیلت نیز برای تنظیم دما استفاده می‌شود. ترموستات داکت اسپیلت یک سنسور است که دمای محیط اطراف خود را می‌سنجد. تا هنگامی که هوای محیط به اندازه کافی گرم یا سرد نشده، داکت اسپیلت کماکان به کار خود ادامه می‌دهد. وقتی دمای محیط به دمای تنظیم شده بر روی داکت اسپیلت برسد، خود به خود سرمایش یا گرمایش متوقف می‌شود.

تعمیر ترموستات داکت اسپلیت

اگر ترموستات داکت اسپیلت از کار بیفتد، کل عملکرد این وسیله، مختل می‌شود. در این صورت داکت اسپیلت بیش از حد نیاز و یا کمتر از آن محیط را سرد یا گرم می‌کند. در نتیجه تعمیر ترموستات داکت اسپیلت در اولین فرصت، امری ضروری است.

خرابی داکت اسپیلت چه نشانه‌هایی دارد

همچون هر وسیله برقی دیگری، احتمال خرابی داکت اسپیلت نیز وجود دارد. یکی از اجزای داکت اسپیلت که می‌تواند خراب شود، ترموستات آن است. در چنین مواقعی تعمیر ترموستات داکت اسپیلت به امری ضروری بدل می‌شود. علائمی در عملکرد داکت اسپیلت وجود دارند که می‌توانند نشان دهند ترموستات این وسیله سرمایشی/گرمایشی به احتمال زیاد دچار مشکل شده است. این نشانه‌ها عبارت هستند از:

  • ترموستات به دمای از قبل تنظیم شده، نمی‌رسد
  • دمای اتاق متفاوت از دمایی است که از پیش تنظیم کرده‌ایم
  • دمای اتاق توسط داکت اسپیلت تغییر پیدا نمی‌کند

مواردی که گفته شد، نشانه‌های اصلی هستند که اگر در داکت اسپیلت خود آن‌ها را مشاهده کردیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که احتمالا ترموستات خراب شده و نیاز به خدمات تعمیر ترموستات داکت اسپیلت داریم. البته نشانه‌های دیگری نیز وجود دارند. برای مثال اگر هزینه برق ما بیش از اندازه زیاد شود، ممکن است به دلیل این باشد که ترموستات داکت اسپیلت خراب شده و در نتیجه داکت اسپیلت بیش از حد کار کرده است.

خرابی سنسور؛ از متداول‌ترین ایرادهای ترموستات داکت اسپیلت

ترموستات قطعه ظریفی است. به دلایل مختلفی ممکن است این قطعه آسیب ببینید. هر کدام از این دلایل می‌تواند شما را ملزم کند که به سراغ خدمات تعمیر ترموستات داکت اسپیلت رفته و یک قطعه از ترموستات را تعمیر یا تعویض کنید

یکی از ایراداتی که در مورد ترموستات به وجود می‌آید، این است که داکت اسپیلت وقتی به دمای تنظیم شده می‌رسد، اتومات نکرده و جریان سرمایش یا گرمایش متوقف نمی‌شود. در چنین حالتی، می‌توان با احتمال بالا گفت که سنسور ترموستات خراب شده است. در این مواقع می‌بایست سنسور ترموستات را به طور کامل تعویض کرد. تعویض سنسور احتمالا می‌تواند باعث شود که ترموستات دوباره به جریان صحیح عملکرد خود برگردد.

تعمیرات ترموستات داکت اسپلیت

نکات مهم در تعمیر ترموستات داکت اسپیلت

بدون تعمیر ترموستات، ممکن است عملکرد داکت اسپیلت به طور کلی مختل می‌شود. کار کردن بیش از حد داکت اسپیلت که به این دلیل رخ می‌دهد، ممکن است به قطعات دیگر نظیر کندانسور، کمپرسور و اواپراتور نیز آسیب وارد کند. در نتیجه می‌بایست با عیب‌یابی درست، هر چه سریع‌تر در جهت تعمیر ترموستات داکت اسپیلت عمل کرد. توجه به این نکات در تعمیر ترموستات ضروری است.

مراجعه به متخصصین

هرگز نباید تعمیر ترموستات داکت اسپیلت را به دست افراد ناوارد و یا بدون تخصص سپرد. این کار ممکن است باعث شود ایرادی که از پیش در ترموستات ایجاد شده، در آن باقی بماند. به مرور زمان همانطور که گفته شد این مساله ممکن است آسیب‌های بیشتری نیز به داکت اسپیلت شما وارد کند.

نصب ترموستات داکت اسپیلت در محل درست

در هنگام نصب ترموستات می‌بایست دقت کرد که نباید ترموستات در جایی نصب شود که دما را به اشتباه بخواند. جاهایی که در معرض باد بوده و زود خنک می‌شوند و یا جاهایی که گرما در نزدیکی آن‌ها بیش از حد معمول است، از جمله این مکان‌ها هستند. همچنین باید تا حد امکان از قرار گرفتن ترموستات در معرض نور آفتاب و نور لامپ جلوگیری کرد. این کار به حفظ عمر ترموستات نیز کمک می‌کند.

چک کردن برق‌رسانی به ترموستات

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هنگام تعمیر ترموستات داکت اسپلیت می‌بایست رعایت کرد، توجه به رسیدن برق به این قطعه است. گاهی اوقات مشکلی که ترموستات دچار آن شده به دلیل نرسیدن برق یا اتصالی است که باعث می‌شود ترموستات به درستی کار نکند.

تمیز کردن ترموستات

هوای فشرده بهترین گزینه برای تمیز کردن ترموستات است. اگر ترموستات تمیز نباشد، ممکن است به تدریج به قطعات آن آسیب وارد شود. همچنین در این شرایط اینکه سنسور ترموستات آسیب ببیند. بسیار محتمل است.

عیب یابی ترموستات داکت اسپیلیت

مجموعه دما سایت؛ پیشرو در تعمیر ترموستات داکت اسپلیت

سر کردن یک زمستان سرد و یا تابستان گرم بدون عملکرد مناسب وسایل سرمایشی و گرمایشی، بسیار دشوار خواهد بود. در نتیجه می‌بایست در نگهداری از وسایل سرمایشی و گرمایشی همچون داکت اسپیلت، نهایت دقت را داشت.

تعمیر ترموستات داکت اسپیلیت یکی از اقداماتی است که می‌بایست به موقع انجام شود تا هم خیال شما از پرداخت هزینه گزاف برای برق راحت شود و هم اینکه آسیب بیشتری به داکت اسپیلت وارد نشود. در این زمینه همکاران ما در مجموعه دما سایت به شما خدمت‌رسانی می کنند. تکنسین‌های مجموعه دما سایت با داشتن دانش و تجربه کافی، کمک می‌کنند تا فرآیند تعمیر ترموستات داکت اسپیلت با بیشترین سرعت و نهایت دقت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست