تعمیر چیلر در تهران | بررسی مشکلات رایج و رفع ایرادات متداول این دستگاه

  1. خانه
  2. مقاله ها
  3. تعمیرات چیلر
  4. تعمیر چیلر در تهران | بررسی مشکلات رایج و رفع ایرادات متداول این دستگاه

تعمیر چیلر در تهران؛ نیازی برای تمامی دارندگان این دستگاه‌ها

تمامی ساختمان‌ها به یکی از انواع دستگاه‌های تهویه مطبوع نیاز دارند. این موضوع برای ساختمان‌های کوچک‌تر می‌تواند توسط دستگاه‌های رایجی مانند کولر گازی ارائه شود، اما زمانی که ساختمان به اندازه معینی می‌رسد، استفاده از یک سیستم متمرکز و یکپارچه، بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌شود. چیلرها از جمله این سیستم‌ها هستند. این سیستم‌ها نیز ممکن است به‌مرور زمان دچار فرسودگی شوند و عملکرد آن‌ها افت ‌کند. از این رو اگر ساکن تهران هستید و به تعمیر چیلر در تهران نیاز پیدا کردید، مجموعه دما سایت آماده ارائه خدمات تعمیر چیلر به شما است. در این مطلب با سیستم چیلر، کاربرد‌های آن، نحوه کارکرد آن و نیز خدمات مجموعه دما سایت برای تعمیر چیلر در تهران آشنا می‌شویم.

چیلر و تعمیرات چیلر

چیلر چیست؟

در زمینه تهویه مطبوع استفاده از چیلر که یک دستگاه خنک‌کننده است برای سرمایش بسیار رایج است. مکانیسم اصلی آن تولید آب سرد از طریق تبادل حرارت بین آب خنک‌کننده برج خنک‌کننده و مبرد در چیلر است و عملکرد گرمایش و سرمایش با انتقال آن به ترمینال گرمایش و سرمایش محقق می‌شود.

چیلرها آب سرد تولید می‌کنند که برای تامین تهویه مطبوع ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همه ساختمان‌ها گرمای ناخواسته زیادی تولید می‌کنند. این گرما می‌تواند ناشی از تابش خورشید و یا از ساکنان داخل و تجهیزاتی مورد استفاده آن‌ها باشد. گرمای ایجادشده باید به کمک ابزاری از داخل ساختمان حذف شود، اما همچنین تجهیزات الکتریکی و مکانیکی حذف‌کننده دما باید در محدوده‌های حرارتی خاصی قرار داشته باشند، در غیر این صورت آسیب می‌بینند. اینجاست که چیلرها به کار می‌آیند.

نحوه کارکرد چیلر

چیلرها از گاز مبرد (خنک‌کننده) برای انتقال گرمای ناخواسته بین اواپراتور و کندانسور استفاده می‌کنند. آب سرد در اواپراتور تولید می‌شود و توسط یک پمپ به اطراف ساختمان فرستاده می‌شود تا گرمای ناخواسته را جمع‌آوری کرده و به اواپراتور برگرداند تا خنک شود. مبرد این گرما را جمع‌آوری کرده و به کندانسور انتقال می‌دهد. کندانسور این گرمای ناخواسته را توسط یک پمپ به برج‌های خنک‌کننده می‌فرستد تا آن را به طور کامل به بیرون راهی کنید.

مشکلات رایج مربوط به چیلر

اگر ساکن تهران هستید و برای ساختمان خود چیلر تهیه کرده‌اید، حتی زمانی که چیلر شما به طور منظم بازرسی و نگهداری می‌شود، عملکرد آن می‌تواند به‌مرور زمان کاهش یابد یا بدتر شود. پمپ‌ها ممکن است از کار بیفتند، خطوط فرایند ممکن است مسدود شود، مبرد ممکن است نشت کند و تعدادی از مشکلات مرتبط با فرسودگی قطعات یا تغییر شرایط محیطی ممکن است رخ دهد که در این صورت شما نیاز به تعمیر چیلر در تهران خواهید داشت. از این رو مشکلات رایج چیلر‌ها و دلایل آن عبارت‌اند از:

  1. چیلر روشن نمی‌شود
  • ولتاژ خط نامناسب یا اتصال شل است
  • اتصال فاز نادرست (واحدهای سه‌فاز) است
  • قطع‌کننده مدار یا فیوز سوخته است
  • کلید برق در موقعیت “خاموش” قرار دارد
  1. فرایند پمپاژ انجام نمی‌شود و یا جریان سیال ناکافی است
  • ولتاژ خط نامناسب یا اتصال شل است
  • میزان سیال در مخزن ناکافی است
  • خط فرایند فشرده یا محدود شده است
  • شیر فرایند بسته یا نیمه‌بسته است
  • سیال خنک‌کننده برای شرایط دمایی نامناسب است
  • فیلتر مایع مسدود شده
  • لوله‌کشی فرایند خیلی کوچک است
  • خرابی پمپ
  1. فرایند خنک‌سازی انجام نمی‌شود و یا ناکافی است
  • نوسان ولتاژ خط
  • گرفتگی فیلتر هوا یا کندانسور
  • سیال خنک‌کننده برای شرایط دمایی نامناسب
  • خواص انتقال حرارت سیال خنک‌کننده از بین رفته است
  • نشت مبرد
  • دمای محیط بالا
  • اواپراتور یخ زد

تعمیر چیلر در شهر تهران

چه زمانی به تعمیر چیلر در تهران نیاز دارید؟

بهره‌برداری و نگهداری صحیح از چیلرهای ساختمان باید در اولویت هر برنامه مدیریت انرژی تاسیسات باشد. بهره‌برداری یا نگهداری ناکارآمد از این دستگاه می‌تواند منجر به هزینه‌های انرژی بالاتر، عملکرد و قابلیت اطمینان کمتر سیستم و کاهش عمر تجهیزات شود. در ادامه با مشکلات رایج چیلر و راه حل‌های تعمیر چیلر در تهران آشنا خواهیم شد.

استفاده نادرست از دستگاه و راه حل‌های تعمیر چیلر در تهران

استفاده و عملیات نادرست از چیلرها نه تنها می‌تواند راندمان آن را کاهش دهد، بلکه عمر چیلر را نیز کاهش می‌دهد. بیشتر این شیوه‌های نادرست نتیجه تلاش برای وادار کردن چیلر به کاری که برای انجام آن طراحی نشده و یا عدم درک عواقب یک عمل خاص با این دستگاه است.

به‌عنوان مثال یک روش نادرست استفاده از چیلرها افزایش سرعت جریان آب سرد در آن است. مردم اعتقاد دارند که با سرعت جریان بالاتر، آب خنک‌کننده بیشتری در دسترس خواهد بود. این در حالی است که افزایش نرخ جریان آب یک چیلر فراتر از حد اعلام‌شده توسط سازنده، در واقع بازده عملیاتی چیلر را کاهش می‌دهد.

به همان اندازه که نرخ جریان بالاتر از حد توصیه‌شده می‌رود، نرخ فرسایش در لوله‌های چیلر نیز افزایش می‌یابد و در نهایت منجر به شکست زودرس لوله می‌شود. اگر به این مشکل برخورده‌اید، مجموعه دما سایت خدمات تعمیرات چیلر در تهران را برای افزایش راندمان و کارکرد بهینه این وسایل به مشتریان ارائه می‌دهد.

نگهداری نادرست از چیلرها

شیوه‌های نگهداری خوب برای عملکرد کارآمد تمام تجهیزات ساختمانی مهم هستند. اگر از چیلرها به‌درستی نگهداری نشود، در عرض پنج سال  بازدهی به‌شدت افت می‌کند. این بدان معنی است که یک چیلر ضعیف سالانه  20 تا 25 درصد انرژی بیشتری مصرف می‌کند. از این رو برنامه‌ریزی منظم بازرسی‌ها و ثبت گزارش‌های سرویس و نگهداری مناسب از چیلر امری حیاتی است. این کار به کنترل مخارج و در درازمدت باعث صرفه‌جویی در پول شما می‌شود. از این رو تیم متخصص دما سایت همچنین تمامی خدمات سرویس و تعمیر چیلر در تهران را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

فرسودگی بیش از حد قطعات چیلر در طول زمان

اکثر لوله‌های چیلر از جنس مس هستند و دچار خوردگی گالوانیکی می‌شوند. خوردگی و از بین رفتن فولاد کربنی می‌تواند بر عملکرد چیلر تاثیر بگذارد. این به دلیل مشکلات جریان آب ضعیف و تجمع رسوب است. بنابراین، در نهایت منجر به سوراخ شدن لوله و از نشت مبرد خواهد شد. این مشکل نیاز به راهکار تخصصی دارد که ما در مجموعه دما سایت خدمات تعمیر چیلر در تهران را برای این مشکلات رایج ارائه می‌دهیم.

عیب یابی و سرویس چیلرخدمات مجموعه دما سایت برای تعمیر چیلر در تهران

چیلر یک سیستم سرمایشی پرکاربرد است. این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل‌شده‌ که ممکن است در طول زمان حتی با وجود نگهداری‌ مناسب دچار ضعف در عملکرد و فرسودگی شوند. البته عوامل زیادی ازجمله استفاده نادرست، تعمیر و نگهداری نادرست و عدم سرویس به‌موقع در ایجاد مشکلات رایج چیلرها مانند روشن نشدن دستگاه، پمپاژ ضعیف و ناتوانی در خنک‌کردن نقش دارند.

در این صورت اگر نیاز به سرویس یا تعمیر چیلر در تهران دارید مجموعه دما سایت با متخصصانی مجرب آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز است. ما در این مجموعه‌ از متخصصان و کارشناسان فعال در زمینه تعمیر و نگهداری انواع سیستم‌های تهویه مطبوع و تاسیسات ساختمانی و صنعتی بهره می‌گیریم. ما در کمترین زمان و با کمترین قیمت بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست