دلایل نشت آب از پکیج دیواری | علل بروز این مشکل عذاب‌آور + راهکار رفع

  1. خانه
  2. مقاله ها
  3. دلایل نشت آب از پکیج دیواری | علل بروز این مشکل عذاب‌آور + راهکار رفع

لزوم آشنایی با دلایل نشت آب از پکیج دیواری برای رفع آن

پکیج دیواری را می‌توان جایگزین مناسبی برای شوفاژ و آبگرم‌کن دانست. در مواقعی به دلیل استهلاک طبیعی قطعات و لوازم، تعمیر غیراصولی یا کیفیت پایین قطعات، ممکن است که پکیج دیواری‌ها با مشکل نشت آب مواجه شوند. این مشکل به خصوص برای افرادی که پکیج آن‌ها در داخل خانه قرار دارد، بسیار عذاب‌آور است و باید بسرعت تعمیر پکیج دیواری انجام شود. عوامل مختلفی می‌توانند منجر به بروز این مشکل شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به خرابی اتصالات پکیج اشاره کرد که افزایش ناگهانی فشار آب می‌تواند عاملی برای آن باشد. در این مطلب از دماسایت با دلایل نشت آب از پکیج دیواری آشنا می‌شویم.

دلایلی که باعث بروز نشت آب از پکیج دیواری می‌شوند

خرابی و عدم عملکرد صحیح قطعات مختلفی می‌تواند منجر به بروز مشکل نشت آب از پکیج دیواری شود. در این میان، رایج‌ترین دلیل برای بروز این مشکل، سوراخی و پوسیدگی مبدل‌های پکیج است. در ادامه با این دلایل آشنا می‌شویم.

خرابی اتصالات پکیج از دلایل نشتی آب از پکیج دیواری

سوراخی و پوسیدگی مبدل

یکی از شایع‌ترین دلایل نشتی آب از پکیج دیواری، سوراخی و خرابی مبدل است. برخی از پکیج‌ها چند مبدل دارند و برخی دیگر هم از تنها یک مبدل استفاده می‌کنند. این در حالی است که اگر حتی یکی از مبدل‌های پکیج هم آسیب ببیند، مشکل نشتی آب رخ خواهد داد.

توجه داشته باشید که مبدل پکیج در 90 درصد مواقع قابلیت تعمیر ندارد و باید به صورت کامل تعویض شود. همچنین در مواقعی هم که این مبدل تعمیر می‌شود، دیگر بازدهی اولیه را ندارد. در نتیجه، توصیه می‌کنیم در صورت خرابی این قطعه، آن را تعویض کنید.

پارگی لوله‌ها و اتصالات پکیج

پاره شدن لوله و اتصالات پکیج یکی از دلایلی است که منجر بروز نشتی می‌شود. برای بررسی این مشکل باید ابتدا تمام لوله‌ها و اتصالات را بررسی و در صورت پارگی، شلنگ را با نمونه اورجینال و مشابه تعویض کنید. البته در مواقعی خرابی اورینگ و واشر هم می‌تواند منجر به نشتی شود و به اشتباه تصور کنید که این مشکل مربوط به خرابی لوله و اتصالات است.

لوله‌ها و اتصالات پکیج از متریال لاستیکی و فلزی ساخته می‌شوند. این لوله‌ها و اتصالات در گذر زمان به دلیل رسوب گرفتن و یا ضربه خوردن آسیب می‌بینند و ترک می‌خورند. توجه داشته باشید که اگر لوله‌ای خراب شده است، باید حتما از لوله‌ای استفاده کنید که از نظر ظاهری و متریال تفاوتی با نمونه خراب شده نداشته باشد. چرا که هر لوله با توجه به متریال خود کاربردهای متفاوتی دارد و اگر به جای یک لوله فلزی از لوله لاستیکی استفاده کنید، پکیج آسیب جدی می‌بیند.

عدم آب‌بندی صحیح اتصالات زیر پکیج

در صورتی که اتصالات زیر پکیج آب‌بندی نشده باشند، این امکان وجود دارد که مشکل نشتی آب رخ دهد. شاید این مشکل در زمانی که پکیج را نصب کرده‌اید رخ ندهد و تصور کنید آب‌بندی به درستی انجام شده است. اما هرچقدر هم که آب‌بندی شما به صورت صحیح و اصولی انجام شده باشد، در گذر زمان، لاستیک‌های آب‌بندی دچار خوردگی می‌شوند و دیگر نمی‌توانند مثل قبل مانع نشتی آب شوند.

دلایل نشت آب از پکیج دیواری

برای اینکه از خرابی اتصالات مطمئن شوید، باید ابتدا محل نشتی آب را پیدا کنید. در ادامه، باید بررسی کنید که نشتی آب از سر شلنگ، اورینگ یا واشر آن رخ می‌دهد یا خیر. در صورتی که نشتی آب از یکی از این سه بخش بود، باید آن بخش را دوباره آب‌بندی کنید. برای آب‌بندی توصیه می‌کنیم از واشرها، اورینگ‌ها و بست‌ها باکیفیت استفاده کنید تا دوباره چنین مشکلی رخ ندهد.

خرابی شیر تخلیه پکیج

از جمله مهم‌ترین بخش‌های پکیج می‌توان به شیر تخلیه آن اشاره کرد. در صورت خرابی این قطعه، ممکن است که با مشکل نشتی آب مواجه شوید. توجه کنید که فشار یا همان Bar پکیج باید همیشه بین 1.5 تا 2 باشد. در صورتی که فشار بیشتر از این مقدار شود، شیر اطمینان یا همان شیر تخلیه باز می‌شود و بخشی از آب داخل پکیج دیواری را تخلیه می‌کند.

عوامل مختلفی می‌توانند روی خرابی شیر تخلیه پکیج تاثیر بگذارند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرسودگی، وارد شدن شوک گرمایی و ضربات مختلف اشاره کرد. شیر تخلیه در زیر پکیج قرار دارد، اما برای تعویض آن باید ابزار حرفه‌ای و مخصوصی داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است به اتصالات دیگر پکیج آسیب جدی وارد کنید. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که سراغ یکی از نمایندگی‌های تعمیرات سیستم‌های برودتی و حرارتی بروید.

روش بررسی و تعمیر پکیج دیواری

برای بررسی مشکل نشتی آب از سمت پکیج دیواری خود باید ابتدا پکیج را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. سپس نوبت به این می‌رسد که از زیر به دنبال مسیر آب بگردید و بتوانید لوله و اتصالی که از آن نشتی انجام می‌شود را پیدا کنید. در ادامه، اگر نشتی از سمت شلنگ بود، ابتدا سفت بودن اتصال شلنگ را بررسی کنید. در صورتی که شلنگ شل شده بود، اتصال آن را سفت کرده و بعدا دوباره آن را بررسی کنید که شل نشده و نشتی نداشته باشد.

اگر نشتی پکیج دیواری شما از داخل خود پکیج یا اتصالات فلزی آن بود، توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل با یکی از نمایندگی‌های مجاز تماس بگیرید. چرا که رفع این مشکل نیاز به بررسی تخصص توسط کارشناس متخصص دارد.

تعمیر پکیج دیواری

رفع مشکل نشت آب از پکیج دیواری را به دماسایت بسپارید

مشکل نشت آب از پکیج دیواری دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خرابی مبدل، شیر برخی، پارگی اتصالات و خرابی لوله‌ها و اورینگ‌های آن اشاره کرد. در صورت خرابی این سیستم حرارتی، ما در مجموعه دماسایت آماده ارائه خدمات تعمیر و سرویس انواع پکیج دیواری هستیم و می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را برای شما رفع کنیم. برای این منظور تنها کافی است که با کارشناسان ما برای رزرو نوبت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست