دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی | عیب‌یابی آسان این مشکل با بررسی چند قطعه

  1. خانه
  2. مقاله ها
  3. تعمیرات کولر گازی
  4. دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی | عیب‌یابی آسان این مشکل با بررسی چند قطعه

معرفی دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی برای رفع آسان این مشکل

در مواقعی کمپرسور کولر گازی ممکن است از کار بیفتد و هرکاری هم که می‌کنید، آن را نتوانید روشن کنید. این مشکل بنا به دلایل مختلفی می‌تواند رخ بدهد که نیاز به تعمیر کولرگازی دارید. از جمله دلایل می‌توان به خرابی رله استارت، قطعی فیش‌ها و جریان برق، خرابی رله اورلود، خرابی قطعات داخلی کمپرسور و خرابی برد کولر گازی اشاره کرد. در صورت مواجه شدن با این مشکل، تمام دلایل احتمالی آن باید به نوبت بررسی شده و قطعات خراب تعمیر یا تعویض شوند. در این مطلب از مجموعه دماسایت با دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی و راهکارهای رفع این مشکل آشنا می‌شویم.

کمپرسور کولر گازی چه وظیفه‌ای دارد؟

امروزه کولر گازی را در مدل‌های متنوع و با امکانات مختلفی می‌توانید خریداری کنید. برخی از مدل‌های کولر گازی تنها کولر هستند و برخی دیگر قابلیت بخاری را هم دارند. کمپرسور کولر وظیفه تهویه هوا را به صورت اتوماتیک بر عهده دارد. اگر از بیرون اسپلیت کولر گازی را دیده باشید، متوجه می‌شوید که کنار اسپلیت یک شلنگ وجود دارد که وقتی کمپرسور روشن است، از آن آب تمیز می‌چکد. در واقع، کمپرسور رطوبت هوا را جذب و از طریق آن شلنگ به بیرون می‌دهد.

دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی

دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی کدام‌اند؟

خرابی قطعات مختلفی می‌تواند منجر به کار نکردن کمپرسور کولر گازی شود. هرکدام از این قطعات در صورت خرابی می‌توانند به نوبه خود مشکل‌ساز باشند. خرابی و قطعی سیم‌های برق کولر گازی، خرابی رله‌های استارت و اورلود و خرابی برد کولر همه می‌توانند عواملی برای بروز این مشکل باشند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

اجرای برنامه اشتباه

کولر گازی‌های امروزی دارای برنامه‌های مختلفی هستند که از طریق کنترل می‌توانید آن‌ها را انتخاب و اجرا کنید. در برخی از این برنامه‌ها کمپرسور کولر روشن و در برخی دیگر خاموش می‌شود. از این رو، اگر برنامه اشتباهی را انتخاب کرده باشید، این احتمال وجود دارد که کمپرسور کولر گازی روشن نشود و به اشتباه تصور کنید که یک مشکل فنی پیش آمده است.

قطعی سیم‌های برق کمپرسور کولر گازی یکی از دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی

در برخی مواقع، مشکل کار نکردن کمپرسور کولر گازی مربوط به خرابی سیم‌های برق آن می‌شود. در صورتی که کولر گازی شما قبلا توسط تعمیرکار غیرمجاز تعمیر شده یا به آن ضربه وارد شده باشد، این احتمال وجود دارد که سیم‌های برق تامین کننده انرژی مورد نیاز کمپرسور قطع شوند و در نتیجه کولر گازی شما روشن نشود.

مشکل قطعی سیم‌های برق کمپرسور کولر گازی بسیار نادر است و در مواقع خاص رخ می‌دهد. اگر مطمئن هستید که هیچ ضربه فیزیکی به اسپلیت کولر گازی شما وارد نشده است و همچنین دستگاه هنوز هم توسط تعمیرکار تعمیر نشده است، احتمالا می‌توانید از این موضوع گذر کنید.

رله اورلود؛ عاملی برای کار نکردن کمپرسور کولر گازی

در مسیر کمپرسور کولر رله‌های مختلفی از جمله رله استارت و رله اورلود وجود دارند که همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، رله اورلود در مواقعی که کمپرسور بیش از حد تحت فشار است، وارد می‌شود و رله استارت هم انرژی لازم را برای روشن کردن کمپرسور فراهم می‌کند.

در صورتی که رله اورلود مشکل داشته باشد، به اشتباه ممکن است این قطعه تشخیص دهد کمپرسور تحت فشار است و در نتیجه، جریان برق ورودی آن را قطع کند. توجه داشته باشید که رله اورلود تقریبا در تمام مدل‌های کولر گازی وجود دارد و در صورت کار نکردن کمپرسور هم، خرابی این قطعه را می‌توان رایج‌ترین دلیل برای آن دانست.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

رله استارت وارد مدار نمی‌شود

کمپرسور کولر گازی برای روشن شدن نیاز به رسیدن جریان برق از سمت رله استارت دارد. در صورتی که رله استارت خراب شده باشد، جریان برق به کمپرسور کولر نمی‌رسد و در نتیجه این بخش از کولر گازی روشن نمی‌شود.

رله استارت را می‌توانید با جریان برق‌های مختلف و پین‌های متنوع خریداری کنید. از این رو، توصیه می‌کنیم رله‌ای را برای کولر گازی خود خریداری کنید که دقیقا مشابه نمونه فابریکی آن باشد. در غیر این صورت، عملکرد کولر گازی با مشکل مواجه می‌شود و حتی احتمال سوختن کمپرسور هم وجود دارد.

برد کولر گازی آسیب دیده است

رطوبت هوا و ضربه فیزیکی دو عامل مهمی هستند که باعث خرابی برد کولر گازی می‌شوند. در صورتی که برد کولر گازی شما آسیب دیده باشد، مشکلات عجیب و غریب زیادی برای آن ایجاد می‌شود که یکی از آن‌ها، کار نکردن کمپرسور کولر گازی است. برد کولر گازی تنها در مواقع خاصی امکان تعمیر دارد و در بیشتر موارد باید به صورت کامل آن را تعویض کنید. همچنین به علت نادر بودن این موضوع، بررسی برد کولر گازی برای رفع مشکل کار نکردن کمپرسور آن در اولویت آخر قرار می‌گیرد.

آیا خودتان می‌توانید کمپرسور کولر گازی را تعمیر کنید؟

توجه داشته باشید که تعمیر کمپرسور کولرگازی یک کار کاملا پیچیده و تخصصی است. به هیچ عنوان نباید در صورت نداشتن دانش فنی و ابزار تخصصی لازم این کار را خودتان انجام دهید. چرا که در صورت عدم برخورداری از دانش فنی لازم ممکن است که به بخش‌های مختلف کمپرسور و کولر آسیب بزنید. در نتیجه، ممکن است مشکلات بیشتری برای این سیستم تهویه ایجاد شود. اگر برای تعمیر کمپرسور کولر گازی ابزار لازم و مناسب را نداشته باشید، ممکن است در هنگام تعمیر نتوانید به درستی تعمیر قطعات را انجام دهید و در نتیجه مشکل رفع نمی‌شود. بهترین کار این است که برای تعمیر کمپرسور کولر گازی خود با یکی از نمایندگی‌های مجاز تعمیر سیستم‌های برودتی و حرارتی مانند دماسایت تماس بگیرید.

دلایل کار نکردن کمپرسور کولر گازی

دماسایت؛ رفع مشکل کار نکردن کمپرسور در کوتاه‌ترین زمان

مشکل کار نکردن کمپرسور کولر گازی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خرابی برد، رله استارت، رله اورلود، قطعی جریان برق و تنظیم برنامه اشتباه اشاره کرد. در صورت مواجه شدن با این مشکل، توصیه می‌کنیم رفع آن را به نمایندگی‌های مجاز تعمیرات سیستم‌های برودتی و حرارتی بسپارید. ما در دماسایت خدمات تعمیرات کولر گازی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما، برای رزرو نوبت اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست