نصب داکت اسپیلت | ضرورتی برای استفاده بهینه از این سیستم تهویه مطبوع

  1. خانه
  2. مقاله ها
  3. تعمیرات داکت اسپلیت
  4. نصب داکت اسپیلت | ضرورتی برای استفاده بهینه از این سیستم تهویه مطبوع

از محبوب‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در ادارات و منازل، داکت اسپیلت‌ها هستند. با وجود کاربردهای بسیار زیاد و محبوبیتی که این دستگاه تهویه مطبوع در میان تمامی افراد دارد، در صورتی که به درستی و در جای مناسب نصب نشود می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. از این رو نصب داکت اسپیلت یکی از اصلی‌ترین مراحل قبل از شروع به استفاده از آن است که باید حتما توسط نصاب ماهر و مجرب انجام شود. از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین مراحل نصب و راه‌اندازی این سیستم سرمایشی، انجام لوله‌کشی آن است. اما نگران نباشید چرا که ما در مرکز دماسایت صفر تا صد خدمات نصب ، سرویس و تعمیر داکت اسپلیت را به شما ارائه می‌دهیم. در این مطلب با داکت اسپیلت و همچنین محل مناسب، مراحل و هزینه نصب آن توسط نصاب دماسایت آشنا می‌شویم.

داکت اسپیلت چیست؟

دستگاه داکت اسپیلت در واقع یک سیستم سرمایشی و گرمایشی برای ادارات و منازل به شمار می‌رود. به عبارتی این دستگاه محبوب و رایج مجموعه‌ای از رادیاتور، شوفاژ و کولرگازی در یک سیستم است که به طور گسترده‌ای برای تهویه مطبوع فضای داخلی از آن استفاده می‌شود. سیستم سرمایشی داکت اسپیلت‌ها درست مشابه کولرهای گازی به کمک برق و مبرد کار می‌کنند. در صورتی که سیستم گرمایش این دستگاه به کمک آب گرم موتورخانه و یا پکیج عمل می‌کند و به طور کلی مصرف برق بسیار پایینی دارد.

انواع داکت اسپلیت و نصب آنها

به دلیل پیچیدگی عملکرد این دستگاه و نیاز به لوله‌کشی آن و نیز اهمیت استقرار در محل مناسب، نصب داکت اسپیلت فرایندی تخصصی است که باید توسط نصاب یا کارشناسان مجرب انجام بگیرد. از این رو دماسایت آماده ارائه خدماتی در این زمینه با کم‌ترین قیمت و بالاترین کیفت به شما عزیزان است.

محل مناسب برای نصب داکت اسپیلت

داکت اسپیلت‌ها دارای لوله‌های مسی، کانال‌های متعدد، یونیت‌های داخلی و خارجی و همچنین دریچه‌های اصلی هستند. بیشتر این قسمت‌ها باید به طور مناسب و مشخصی داخل سقف کاذب قرار بگیرند، اما مساله مهم این است که یونیت خارجی باید در محلی خاص با شرایط مناسب نصب شود تا به طور صحیح کار کند و از هرگونه آسیب در امان باشد. از این رو شرایط محل نصب داکت اسپیلت عبارت است از:

  • وجود سایه: نکته قابل توجه این است که یونیت خارجی داکت اسپیلت نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. در غیر این صورت موتور دستگاه به‌شدت گرم شده و می‌تواند بر طول عمر و کارایی آن تاثیر منفی بگذارد. هرچه محل نصب یونیت خارجی خنک‌تر باشد، واحد بیرونی آن به ایمن و موثرتر کار خواهد کرد
  • عدو وجود رطوبت: یونیت بیرونی داکت اسپیلت باید از هرگونه خوردگی در اثر رطوبت یا آسیب در امان باشد. از این رو محل نصب این سیستم تهویه مطبوع باید از خطرات احتمالی دور باشد تا مطمئن باشیم که دستگاه خراب نمی‌شود و دیگر نیازی به تعمیر یا تعویض زودهنگام ندارد
  • وجود تهویه هوای مناسب: واحد خارجی داکت اسپیلت به فضای کافی و تهویه مناسب برای فیلتر هرچه بهتر گرما و آلودگی هوایی نیاز دارد. از این رو هر گونه گیاه، اشیا یا زباله در نزدیکی دستگاه و یا پوشاندن آن با پارچه به‌شدت بر عملکرد سیستم تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل است که محل نصب یونیت خارجی داکت اسپیلت را در فضای بیرون از ساختمان یا بر روی پشت بام انتخاب می‌کنند
  • بررسی محل نصب از این نظر وجود صدای زیاد یونیت خارجی: یونیت خارجی داکت اسپیلت صدای زیادی تولید می‌کند، به همین دلیل در زمان انتخاب محل نصب این وسیله از قرار دادن آن در نزدیکی اتاق خواب خود یا حتی همسایه‌ها اجتناب کنید

نصب داکت اسپیلت

مراحل نصب داکت اسپیلت توسط متخصصان دماسایت

نصاب‌های مجرب دماسایت، در ابتدا پیش از نصب داکت اسپیلت ابعاد و میزان ظرفیت دستگاه را بررسی می‌کنند. سپس محل قرارگیری یونیت داخلی، یونیت خارجی و نیز مقدار لوله‌کشی هر دو یونیت را تخمین می‌زنند. بعد از آن فرایند کانال‌کشی طراحی و اجرا می‌شود. متخصصان ما یونیت داخلی داکت اسپیلت شما را در مکان مناسب با دقت بسیار بالا نصب می‌کنند. بهترین مکان برای نصب آن درون سقف کاذب و یا در مکان‌هایی مانند راهرو با فضای کافی برای انجام امور تعمیرات است.

مرحله بعدی نصب کندانسور است که یکی از مهم‌ترین اجزا داکت اسپیلت به شمار می‌رود. نصابان دماسایت این یونیت را در مکان مناسب و با رعایت اصول و قوانین نصب می‌کنند. نصب کندانسور نباید در مکانی باشد که در معرض نور آفتاب است. چرا که نور آفتاب موجب اختلال در فرایند کار این بخش شده و ممکن است طول عمر آن را کاهش دهد. از این رو با خیالی راحت با ما تماس بگیرید تا در کمترین زمان سیستم تهویه مطبوع شما را برایتان با بهترین قیمت نصب کنیم.

نصب داکت اسپیلت توسط متخصصان دماسایت

نصب داکت اسپیلت تضمینی با دماسایت

داکت اسپیلت‌ها یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در زندگی امروزی ما به شمار می‌روند. از این رو به دلیل هزینه مناسب و نیز صرفه‌جویی در اتلاف انرژی، بهتر است از این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برای تنظیم دمای منزل و محیط کار، چه در فصل گرما  و چه در فصل سرما به طور مداوم استفاده کنید. با این کار می‌توانید هوایی مطلوب را تنفس کنید.

قابل ذکر است که نصب این سیستم‌های پیچیده به دانش، تخصص و مهارت بسیار زیادی نیاز دارد. از این رو نه تنها برای سرویس و تعمیر بلکه برای نصب داکت اسپیلت نیز بهتر است از متخصصین و خدمات دماسایت کمک بگیرید. ما در دماسایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین قیمت، صفر تا صد مراحل نصب استاندارد سیستم سرمایشی و گرمایشی شما را به دقت انجام می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

قیمت داکت اسپلیت

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
فهرست